Otium sweater #1

De opmerking van Eva, heeft me toch wat aan het denken gezet. Die jurkjes zijn allemaal wel heel schattig. Maar een trui met een broek is toch ook wel tof!

In mijn zoektocht naar een tof patroon stootte ik op de "Otium sweater" van Sofilantjes. Vooral de optie met de strik op de achterkant, trok mijn aandacht! Een stoere trui met dat tikkeltje meisje erbij.
Ik koos voor de 3 kwart mouwtjes.


Ik ben niet zo een tricot mens. Ik werk niet zo heel graag met de overlock omdat ik nogal een pietje precies ben. Ik weet dat het ook met de naaimachine kan, maar dan erger ik me weer aan de onafgewerkte naden. Maar bij deze is het netjes gelukt. Ik stikte daarna nog door met  een tweelingnaald en daar ben ik dan ook het langst mee bezig geweest aan heel de trui. Ik denk niet dat ik dat bij een volgende ga doen, want het heeft niet echt een meerwaarde.


Ook het stofje is niet meteen iets wat ik normaal zou kiezen, maar ik ging eens buiten mijn comfort zone. Het is er eentje van Andrea Lauren (bij Lieselove) en ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Vrij gemakkelijk te verwerken en mooie kwaliteit. Hanne is alvast heel blij met haar Zebra - trui. 


Ik maakte maatje 4 jaar en die past perfect. Het is Hanne haar confectiemaat, dus die maten zitten netjes hoe ze horen :-). 





De Ariƫl tattoo moest ook mee op de foto, voila bij deze :-).


Na het zien van deze kreeg ik van Julie een boos gezicht dat ze er ook wel zo een wou. Dus Otium #2 is in de maak :-).