Hiep hiep hoera! Hanne is 3 jaar!

Mijn lief klein patatje, het kind waar we lang voor hebben moeten oefenen...
Het kind dat dan ook nog eens 5 dagen te laat kwam...
Het kind dat tot haar 18m borstvoeding kreeg en daar volop van genoot (en ik ook).


Het koppige, maar o zo vrolijke kind,
dat thuis het grootste lawaai heeft, maar bij de juffrouw niks zegt.

Maya de bij - groupie, grote fan van haar grote zus,...
Eet graag frietjes en taart en niet graag broccoli of boontjes.

Danst als ze haar Charles salopet aanheeft automatisch van Plop,
roept op ter luidst als papa thuiskomt.

Onze Hanne is al 3!

 



 Uiteraard maakte ik een jurkje voor haar verjaardag. De stof was al heel snel beslist: het werd Michael Miller, gekocht bij Daaidieka. Echt supermooi met die gouden bomen.


 Met het modelletje zat ik al een tijdje in mijn hoofd. Ik haalde de inspiratie bij Fred en Ginger.
De jurk in kwestie vond ik zo mooi, maar ze begon pas bij maat 4 jaar.


Het heeft me toch een tijdje denkwerk (in bad, in bed, in de douche, ...) gekost om uit te dokteren hoe ik het ging doen. Ik had het mezelf een pak makkelijker gemaakt als ik de jurk niet zou voeren, maar het is herfst en de stof is niet erg dik. 

Ik begon met de basisjurk uit SVDZ1 en verbrede die in de taille totdat ik een rechte A - lijn kreeg ipv de gecentreerde uit het boek. Ik tekende er ook kapmouwtjes bij.
Ik tekende bovenaan een boordje en knipte zo de patroondelen uit.

Voor de flap tekende ik een driehoek met plooien. Het knopenpad is 2cm breed en sluit met gouden kamsnaps.
Dan maakte ik een gewoon A lijntje met voering. en flap. Eens die in mekaar zaten maakte ik de polosluiting door de 2 lagen stof (brr, spannend zo knippen in een bijna afgewerkt kleedje). 


De binnenkant voerde ik met een mooi stofje van bij Bellelien. Normaal doe ik dat niet , voeren met designerstof, maar voor een verjaardagsjurk maak ik al eens een uitzondering.
De binnenkant vind ik eigenlijk bijna even mooi als de buitenkant.

Daarna stikte ik de 2 jurken aan mekaar om een tunneltje te bekomen voor de elastiek. 






Het was groot feest met mooie cadeautjes. Hanne kreeg van ons een garage met auto'tjes. Verder zullen we het er op houden dat Maya de bij, weer goed centen verdient heeft vandaag :-).


Deze knapperd was ook op het feest met een mooi hemdje van zijn tante Kaat :-).


En natuurlijk was er ook taart, die met veel smaak gegeten werd... 


3 jaar al, wie kan dat nu geloven....