Billy Blouse - La Maison Victor en lang leve de bovenstransportvoet

Het was alweer van de zomer geleden, dat ik nog eens iets voor mezelf maakte. Maar voor deze Billy Blouse liet alle andere naaiwerkjes en huishoudelijke taken vallen. De nieuwe LMV is echt prachtig, ik ben grote fan!



De blouse is helemaal mijn ding. Simpele, maar mooie vloeiende lijnen en net iets specialer als een gewoon overslagshirt ofzo.

Het in mekaar naaien ging vrij vlot. Het gene wat het lastiger maakte was de stof.
Op de zelfkant staat dat het Micro Satin is. Een heel toevallige vondst op het 2,5euro rek van het Goedkope Huis (Weert, NL). Dat glijdt nogal onder uwe persvoet.


Maar het is het wel waard, het stofje is superzacht om te dragen, maar is toch voldoende zwaar om mooi te vallen.




 Ik was weer gigantisch blij met de boventransportvoet van mijn Pfaff - vriendin. Maar dan nog een heel gepriegel bij de manchetten.


Ik maakte mijn normale confectiemaat 38 en die past redelijk goed. Het zou ietske smaller mogen op de rug, maar ik denk dat een maat kleiner weer net te klein zo zijn om fijn te zitten. Ik denk dat ik de zijnaden nog iets gaan innemen.

De uitleg is heel duidelijk en alles is netjes afgewerkt, zo zie ik dat graag.


Manlief is ook content, en dat wil toch ook al wat zeggen :-)















Ik weet graag, wat jullie van mijn creaties vinden! Laat het me weten via een reactie!